Zoekwoorden en zoekintentie voor groei bezoekersaantallen

Zoekwoorden en zoekintentie voor groei bezoekersaantallen

Zoekwoorden en zoekintentie

Met zoekwoorden voor uw product of dienst direct meer klanten binenhalen?
Zoekwoorden zijn de basis om gevonden te worden en de beste conversie resultaten te behalen. Gevonden worden maar ook betere conversie / reacties.

Zoekwoordenonderzoek

De keuze van de juiste zoekwoorden is gewoon een vak. Wij vinden dat gewoon, zoals ook u, úw vak gewoon vindt.
Zoekwoordenonderzoek betekent dat onderzocht wordt welke zoekwoorden voor uw product of dienst noodzakelijk zijn. Dat onderzoek baseert zich op een studie naar de zoekintentie van uw mogelijk toekomstige klanten en hun wensen en – al dan niet – kennis van het onderwerp.
Om de juiste zoekwoorden te vinden worden, naast inzicht en ervaring in het vak, ook een aantal tools gebruikt. 

Voorbeelden Google tools voor vinden van zoekwoorden

  • De Google zoekwoordplanner en search console geven tools en rapporten om het zoekverkeer en de prestaties van je site te meten.
  • Met de zoekwoordplanner van Google Ads kan hier nog een extra dimensie aan worden toegevoegd.

Zoekintentie en Google zoekresultaten

De zoekintentie van bezoekers is een complicatie in het bereiken van goede zoekresultaten. Vooral voor website bezoekers die niet veel weten over uw product of dienst kan het lastig zijn de termen te vinden die U als normaal beschouwt en waarmee u als vanzelfspreken uw aanbod zult omschrijven. Ook op dit terrein hebben we veel ervaring.